rok 2018
Úprava naší jízdárny
Co děláme na ranči.
Na ranči je pořád práce dost. Teď jsme se pustili do obnovy jízdárny. Naší krásnou jízdárnu v lese jsme vystavěli v roce 2007.Od té doby jsme jí používali dá se říci denně. Na začátku byl všude písek o tloušťce 20 cm. Ten se postupně odplavil. Tak jsme teď objednali mnoho tun nového písku. Tatra navezla písek a dnes traktorbagr písek rozhrnul. Já pak vzal náš traktor a brány a písek jsem uhladil. Všude už je zase tloušťka písku 20 cm. Jízdárna je teď připravená na další sezónu.
Letos budeme na jízdárně trénovat na kurzu s Vaškem Bořánkem.
Ještě se chystáme dosypat písek v pískových výbězích.
Jízdárna je hotová
Pořád se nás někdo ptá jak máme jízdárnu zhotovenou. Tady je náš postup:
Vždy je nutné přihlížet k tomu, co je za podklad, jaká se nachází v místě budování jízdárny zemina a zda je místo dobře odvodněné. Voda je v tomhle případě vždycky nepřítel a musí se co nejrychleji odvézt z místa jízdárny pryč.My máme výhodu, že naše jízdárna je ve svahu. Takže jsme nejprve odvezli horní vrstvu zeminy. Pak jsme odbagrovali část rostlé země a srovnali tím plochu jízdárny. Plochu rostlé zeminy jsme zvibrovali velkou vibrační deskou. Velká vibrační deska hutní povrch hodně do hloubky. Sousedce se třásli hrnky v kredenci.
Plochu jízdárny jsme mírně vysvahovali směrem z kopce dolů. Na 20 metrech je svah asi 10 cm. Do rostlé země byly vybagrovány celkem čtyři strouhy pro pokládku drenáží. Drenáže (husí krky) jsme obalili geotextílií o gramáži 200g. Na to byl navezen lomový kámen o frakci 16-32 mm. Tloušťka 20 cm. Lomový kámen byl vibrován vibrační deskou. Na lomový kámen jsme navezli šmandu o frakci 0-22mm a opět jsme vše důkladně zvibrovali. Na tento povrch byl navezen praný říční písek o frakci 0-2mm ve vrstvě 20 cm. Písek pravidelně upravujeme do roviny a vybíráme hovna, aby byl stále čistý. Původní písek vydržel na naší jízdárně 11 let. Okolo jízdárny máme kovové hrazení. Jak jednoduché.
Takhle jsme začali navážet písek